Jak skutecznie promować własną firmę, czyli ścienne i kieszonkowe kalendarze firmowe jako doskonały nośnik reklamy

W czasach dużej konkurencji wielu członków zarządu zastanawia się, jak uprzedzić konkurencję i zdobyć więcej zleceniodawców. Obecnie można promować się na setki sposobów, a podjęcie wiążącej decyzji o jego wyborze warto gruntownie przemyśleć. Z uwagi na wieloaspektowość omawianej tematyki skupimy się w tym artykule zaledwie na jednym wybranym temacie.


fotokalendarz
Autor: David Lin
Źródło: http://www.flickr.com
Kalendarze firmowe są doskonałą formą reklamy. Gdy znajdują się one w siedzibie firmy, to klienci podczas wizyty mimochodem zapamiętują jej logo. Kiedy natomiast trafiają do prywatnych domów, to grono ludzi kojarzących określoną markę dodatkowo się powiększa. Pewną alternatywą dla konwencjonalnych kalendarzy ściennych są kalendarze książkowe producent tego typu artykułów zresztą dba o to, by te były tak samo użyteczne. W wyznaczonych wierszach jest miejsce na istotne zapiski, a informacje zamieszczane z tyłu organizera przydają się w powszednim życiu. Konsumenci są zadowoleni, kiedy wspomniany wcześniej producent zadba też o estetykę i jakość wykonania - to kalendarze książkowe prosto od producenta.


Sekretem efektywności tej formy promocji jest to, że z organizerów korzysta się każdego dnia - nie trzeba za bardzo się wysilać, by stwierdzić, że określona firma jest reklamowana przez okrągły rok. Kalendarze firmowe przeważnie trafiają do usługobiorców w formie prezentów, które wręczają nawet reprezentanci publicznych placówek. Niekiedy jest to zawsze przydatny kalendarz ścienny bądź na biurko, a drugim razem gadżet w o wiele mniejszym, czyli kieszonkowym formacie. Do rąk strategicznych kontrahentów trafiają luksusowe kalendarze książkowe producent z Katowic czy Krosna przygotowuje z kolei szatę graficzną, a potem gotowy kalendarz ładnie oprawia w skórę. Ten podarek sprawi radość obdarowanemu jedynie wówczas, gdy logo ofiarodawcy nie będzie zbytnio widoczny, gdyż np. żaden członek zarządu firmy szkoleniowej nie będzie planował reklamować np. wojewódzkiego urzędu pracy.


kalendarz
Autor: Asja Boroš
Źródło: http://www.flickr.com
Zamawiając kalendarz należy pamiętać, że bywa on jedynie jedną z dostępnych form reklamy - można przecież wybrać mnóstwo innych (CSK Studio). Tymczasem na pewno każdy przedsiębiorca przyzna, że najlepszą formą reklamy jest po prostu konsument zadowolony z usługi czy zakupionego towaru.